Thursday, October 29, 2009

Awas: Entry Emosi!

Awas: Ada bahasa yg kurang menyenangkan!

Today saya on MC-reason..sbb suka2..boley x mcm tu?

hehe.ape uolsss ingat i sekeji tu???????

Tak la,actually badan mmg xsedap sejak 2 3 menjak ni.Kepala pusing2.slalu tahan lg tp not today.Ditambahkan pula mlm td Rayna kejap2 bgn menangis.kejap2 jerit.kejap2 panggil.every 1 hr.ntah kenapa ntah.mengigau mcm papa dia kot.

Pagi td i bgn awal...kul 7 dh bgn.sbb apa lg kalo bukan sbb Rayna merengek2 nak nenen.Nak kejutkan papa kesian pulak.

So blablablabla lepas mandikan dia,bg susu and alll...i tetido balik dgn Rayna2 skali dr kul 10 sampai 12tghari..(bertambah2 pening kepala aku ni!!)

Bgn2 tros pegi lunch-ayam kampung.sedap! (sempat lg tu)

Lepas lunch,baru la pergi klinik..

Ya...jaga2...dh nak start drama ni...

I pergi nearest clinic kat my house ni sbb dh tau,konfem takde org...hmm yes,mmg btol xde org.Legaa..i hate duduk klinik lama2..bole jd bertambah sakit.

Masuk2 je..(here the conversation start):

Dr: Sakit apa?

Me: Sakit kepala.pening..jalan rasa xbalance

Dr: Ada muntah2?

Me: Takde.

Dr: Are you married????(sambil pandang atas bawah dgn muka mcm )&*^*&%)

Owh ye,lupe nak bgtau ni dr perempuan berbangsa rahsia..tua dah...yg aku rasa 3 4 bulan nnti masuk kubur (gerammmmmm sgt ok!!!)

Me: yerp,married.

Dr: How long?

Me: 1 yr plus..

Dr: Bila last period?

Me: I cant remember (Yg sebenarnye i ingat2 lupa,sbb tulis kat calendar office.Org dh la pening kepala pastu kene soal mcm2..sabaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa je la)

Dr: Aaaa?You cant remember?You ni kerja apa?

Me: saya kerja (&(W*&@^*&^! ( masa ni tahap kesabaran i dh menipis.nak ckp aku keje kilang ke apa.vavis tau dr ni)

Dr: You work as a XXXXXX,things like this u xboleh ingat? (WTF!)

Me: Saya pening kepala dr,cud u check my blood pressure and let me go?(sabar zatty..sabar..)

Dr: Are you sure you r not pregnant?

Me: I dont know.

Dr: You sure or not?

Me: (silent) Dalam hati dh mencarut2

Dr: Nurseeeee..nurseeeee..tlg buat UPT for this girlll..

Me: (erk..UPT??)

Dr: Ok,pirgi buat UPT dulu ( Ye la dr..aku PIRGI buat sekaranggggggggggggggg!)

tup tap tup tap...

The result is...


*****





*****







*****




*****





*****







*****


NEGATIVE LAAA!

Nak je haku ckp ngan dr tu..

"DOKTER,ANAK SAYA BARU 7 BULAN...NI LUKA KAT DALAM PERUT NI TATAU LA DH ELOK SEMUA KE BELUM,NAK BUAT ANAK BARU PON AKU TAKDE SELERA LAGI.PAHAM!!????????"

But hey...some of u might say-mana tau accident???

That's a differetnt story.hehehe.

Ok yg i tak puas hati sgt dgn dr tu ialah:

1) Dia bole nak marah aku tak ingat last period.

2) Dia suspect aku ni tak kawen tp mengandung sbb muka dia tu mcm setan je tanya aku ni dh kawen ke blom.Ape kau ingat semua perempuan melayu mcm tu ke.bangang.

3) Dia xabes2 nak ckp yg aku ni pregnant..aku tau la aku patot pregnant ke tak.cerita panjang karang org kata TOO MUCH INFORMATION pulak kan.

4) Dia bole kasi org tua lain masuk dulu..padahal aku dtg dulu.tp sbb aku ni muda kot..ok xpe,aku paham..semangat satu malaysia kuat dlm diri aku ni..(huuuh!)

5) Dia marah aku dtg tengahari sbb dia kata kalau mcm ni dia tak bole kasi aku MC.Pegi mampos la ngan MC kau,bertimbun lg klinik lain yg sudi bg MC tanpa menceceh2 mcm kau ni!

Dan last skali ayat dia yg mmg buat aku rasa nak bakar klinik tu bg hangus dia yg sedia hangus tu....(ops!)

" You nanti buat lagi UPT test,ni sbb petang..u kene buat awal pagi..and dun forrrrrget...pls avoid spicy fud"

APEHAL PULAK DR NI MCM NAKKKKKKKKKKKKKKKKK JUGAK KATA HAKU PREGNANT?

suke ati kau la dr!

Nanti kalau aku btol2 pregnant,aku tala pregnancy test tu kat muka kau.

Paham?

Okla,nak main2 dgn Rayna yg semakin lasak.Tadi xpsal2 tertumoih atas lantai.Org suruh main atas carpet,nak jugak pegi kat lantai.Kan dah....TERTUMOIH!

Abes merah pipi anak mama.

Ok momma,jgn tido lewat2,mlm ni kan malam membunuh kafirrr... =))

Till then!

No comments: