Thursday, August 27, 2009

Papa lebih cekap

Yesterday is the 2nd day dalam bulan August Rayna pergi nursery.

Why?

Papa Rayna punya pekerjaan is veryyyyyyy flexible.He even can work from home- boss mmg based kat US ada depa kesah nak work from home ka,work from shopping complex ka.ehehe.Tapi kadang2 kene jugak pergi office-if ada meeting/project/issues.

Smlm since it's Rayna last day utk bulan august ni we decided to pay nursery fee.Then one of the cekgu ask me.

Next week Puteri datang? (depa panggey rayna puteri)

Me-Nope.Rasanya minggu lg satu baru dtg

Kat rumah ada maid ye?

Me-Takde pon.Tak penah ada maid.

Abes,siapa jg puteri?

Me-Papa dia la.

Wahh..btol ke (muka tak brape nak caye).jarang tuh.slalu kalau org ada maid dia berani la tinggal anak ngan asben.

Me- Kalau saya ada maid,saya suruh asben saya pegi keje :-P

U knw what-My husband kalau "work from home" dia bole basuh baju Rayna,baju kitorg,sidai baju,lipat baju,vacuum whole house,mop satu rumah,cuci toilet,masak nasi - at the same Kerja and jaga Rayna.

Phew~

If u ask me,honestly..saya pon rasa mcm tak mampu nak buat semua tu.Rasa cpt penat.Pangku/dukung Rayna more than 15 min pon dh rasa kebas perut.Agaknye paling2 pon lepas basuh & sidai baju.

If korg baca dalam Pa&Ma pon ada issue pasal ni.To me,saya tak malu.In fact saya bangga.Kalau mcm ni,beranak ramai2 pon takpe.hehehe.

And Rayna mmg sukaaaaa sgt berkepit dgn papa dia.dia akn berkepit dgn saya bila nak nenen je la.xpon bila2 die rasa nak manja2.Esp masa nak tido.pandai2.

My MIL pon mcm kurg percaya anak dia leh jg baby.heh.Tapi saya percaya suami saya.Dari anta nursery kan.Ntah2 takde org syg pon kat anak saya kat situ :-P Tapi masa mula2 dulu pon azwan mmg susah nak bgn malam buat susu.Susah nak sedar dr tido kalau Rayna nangis.Tapi btol la org kata,masa bole merubah segalanya.

:-)

P/s: Semalam juga genap Rayna 5 mnths.Happy 5 mnths puteri mama syg..

No comments: