Monday, June 22, 2009

Perubahan itu penting

**sempena hari bapa ye**

Dalam hidup kita ni kan ada beberapa stage.

Dari baby sampailah dh besa.ade je stage2 yg kita kene lalui.

Sometimes,org tgk ada anak ni senang,happy selalu..mcm takde cabaran.

Yes,mmg happy ada baby..Tapi,nak ckp..hidup mmg totally berubah.cabaran: badan letih jgn ckp lah.

A friend of mine tanya,dh kawen ni lelaki mcmana patut jd suami (Dia still single & avail-nak tips la konon).dia nak tahu ciri2 seorg suami yg bagus selain dr general ciri-ciri lelaki idaman seperti bersih-cekap-amanah-good looking dan jujur.

okay..secara serius sila masukkan ciri2 ni skali.

"Sanggup bangun malam bila baby menangis nak susu atau poo poo"

My own exp:

My hubby mmg jenis yg tido lena xhengat..i guess kebanyakkan lelaki mcm ni.Sbb diaorg sgt menikmati tido.Masa baru2 me and Rayna balik KL,mmg saya kene bgn mlm sorg2.sbb bila kejut azwan nnti dia tepuk2 je baby.huhuhu..

Tapi mak saya dh pesan,lelaki mmg perlukan masa.lagi2 kalau yg tak biasa.okay,saya bg azwan masa...dlm seminggu lps tu,alhamdulillah..dia dh bole bgn bila baby nangis.pergi buat susu - tayah suruh2 dah..lega sikit..sbb saya slalu juga tido lewat.mcm2 bnde nak kene siap sebelum pagi-cthnye pump susu.(baru anak sorg dh kecoh kan :-P )

Last week,the whole week Rayna tinggal dgn her papa- bcuz my husband on call,maknanya bole work from home.Satu pencapaian yg memberangsangkan bila dia dpt jg Rayna dgn baik (It's better than what i've expected!).Bila saya balik,rayna dah mandi,kain baby and kain kitorg dh siap basuh & sidai,rumah kemas-siap vacuum and mop..btol2 mr mama!tinggal lg tak memasak je :-P

Itulah antara perubahan dlm hidup seorg lelaki.dr susah nak bgn tgh2 mlm smpai la MMG KENE BANGUN utk bg baby susu.

Ckp psal susah bgn tgh mlm,masa saya pregnant dulu,bila tak bole tido mlm & kejutkan dia..nnti dia usap2 kpale saya ckp "tidur k..jgn sedih2".Bila masa pulak org sedih?hehehe.

Mcm2.



**motif gambar?ntah!!hahhaa.**



No comments: